Práva dotknutých osôb a spracovateľské operácie – zákazník
GDPR
1
INFORMAČNÁ POVINNOSŤ PREVÁDZKOVATEĽA
( ďalej aj ako „zásady OOÚ“)
Podľa článku 13 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri
spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie“) v súlade s §19 zákona
č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov ( ďalej len „zákon“)
PREVÁDZKOVATEĽ
Obchodné meno: TEPER Slovakia s.r.o.
Sídlo: Kaštieľna 52/21, 040 15 Košice
IČO: 53761359
Zapísaný na Obchodný register Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 51477/V
Kontaktné údaje prevádzkovateľa:
Kontaktná osoba: Barnabáš Kavka
+421 902 561 165 teper@teper.sk
Kaštieľna 52/21, 040 15 Košice
PRÁVA DOTKNUTÝCH OSÔB
Právo na prístup k osobným údajom
Znamená právo od kompetentnej osoby získať potvrdenie o tom, či dochádza
k spracovávaniu osobných údajov dotknutej osoby, ktorá svoje právo uplatňuje/uplatnila.
Znamená právo od kompetentnej osoby získať prístup k týmto údajom.
Každá dotknutá osoba má právo a nárok na prístup k informáciám a to o:
Účeloch spracovávania
GDPR
2
Kategórii dotknutých osobných údajov
O dobe spracovávania a uchovávania
O okruhu príjemcoch
O postupe v každom automatickom spracovávaní, prípadne následkoch takéhoto
spracovávania
A iné ( čl. 15 Nariadenia)
Ako prevádzkovateľ máme právo použiť všetky primerané, dostupné opatrenia slúžiace k
overeniu totožnosti dotknutej osoby, ktorá žiada o prístup k údajom a to najmä v súvislosti
s online službami a identifikátormi. Na základe žiadosti dotknutej osoby vystaví
prevádzkovateľ potvrdenie o tom, či sa spracovávajú osobné údaje dotknutej osoby, ktoré sa
jej týkajú. Pokiaľ tieto údaje prevádzkovateľ spracováva, na základe žiadosti vystaví kópiu
týchto osobných údajov dotknutej osoby. Prvá kópia a jej vystavenie je bezplatné. Akékoľvek
ďalšie kópie o ktoré osoba žiada prevádzkovateľ spoplatní, teda bude za ne účtovať poplatok
zodpovedajúci iba administratívnym nákladom, ktoré mu vzniknú vystavením kópie. Pokiaľ
osoba žiada o informácie prostredníctvom elektronických prostriedkov, poskytnú sa jej
v bežne používanej elektronickej podobe napríklad prostredníctvom emailu ak nepožiada
o iný spôsob.
Právo na presnosť osobných údajov
Ako dotknutá osoba máte právo na to, aby osobné údaje ktoré ste poskytli
prevádzkovateľovi preniesol ďalšiemu prevádzkovateľovi v bežne používateľnom a strojovo
dotknutej osoby alebo na základe zmlúv a ich spracovanie prebieha formou
automatizovaných prostriedkov.
Právo na obmedzenie spracovávania
Predstavuje možnosť uplatniť si toto právo, ak ako dotknutá osoba napadnete správnosť
osobných údajov a ostatných náležitostí v zmysle článku 18, recitálu 67 Nariadenia, a to
formou dočasného presunutia vybraných osobných údajov do iného systému spracovávania,
zamedzenia prístupu používateľov k vybraným osobným údajom alebo dočasné odstránenie
Právo namietať
Právo dotknutej osoby kedykoľvek namietať voči spracovávaniu jej osobných údajov
z dôvodov týkajúcich sa jej konkrétnej situácie. Namietať spracovávanie jej osobných údajov
môže na základe:
- právneho titulu plnenia úloh realizovaných vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej
moci, alebo právneho titulu oprávneného záujmu prevádzkovateľa
GDPR
3 - spracovávania osobných údajov na účely priameho marketingu
- spracovávania na účely vedeckého či historického výskumu alebo na štatistické účely
V primeranom čase doručenú námietku posúdime. V takomto a v tomto prípade z našej
strany nesmie ďalej dochádzať k spracovávaniu osobných údajov. Teda tieto osobné údaje
nesmieme ďalej spracovávať ak nedôjde k preukázaniu že osobné údaje spracovávame
z dôvodu nevyhnutných oprávnených záujmov, ktoré neprevažujú nad právami alebo
záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku.
Právo na opravu
Pokiaľ o Vás ako prevádzkovateľ evidujeme nesprávne osobné údaje máte právo na opravu.
Zároveň máte ako dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov. Ako
prevádzkovateľ vykonáme opravu, poprípade doplnenie osobných údajov a to bez
zbytočného odkladu po tom čo nás ako dotknutá osoba požiadate.
Právo podať návrh na začatie konania
Ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania Úradu na ochranu osobných
údajov Slovenskej republiky, pokiaľ máte pocit a domnievate sa, že došlo k porušeniu vašich
práv v oblasti ochrany osobných údajov
Právo na výmaz
Právo na takzvané „zabudnutie“ tých osobných údajov, ktoré sa týkajú dotknutej osoby.
Vzhľadom na svoju povahu, ako aj závažnosť je však toto právo dotknutej osoby v istej miere
obmedzené stanovením ďalších predpokladov, t.j. po uplatnení tohto práva dotknutou
osobou prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje a to ak je splnený
niektorý z nasledujúcich predpokladov:
Osobné údaje už pre účely na ktoré sa získali, alebo inak spracovávali nie sú potrebné
Dôjde dotknutou osobou k odvolaniu súhlasu na základe ktorého sa spracovávanie vykonáva
Osobné údaje sa spracovávajú nezákonne
Dotknutá osoba namieta voči spracovávaniu osobných údajov
Dôvodom pre výmaz je splnenie povinnosti zákona, osobitného predpisu alebo
medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná
Osobné údaje sa získali v súvislosti s ponuku služieb informačnej spoločnosti osobe mladšej
ako 16 rokov
Dotknutá osoba nemá a nebude mať právo na výmaz osobných údajov a to za predpokladu,
že ich spracovávanie je potrebné na:
GDPR
4
Splnenie povinnosti podľa zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou
je Slovenská republika viazaná, alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme
alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi
Uplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie
Účely archivácie vo verejnom záujme, na účely historického alebo vedeckého výskumu, či na
štatistické účely, pokiaľ je pravdepodobné, že právo na výmaz znemožní alebo sťaží
závažným spôsobom dosiahnutie cieľov takéhoto spracovávania
Z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia
Preukazovanie, obhajovanie alebo uplatňovanie právnych nárokov
Prevádzkovateľ výmaz osobných údajov dotknutých osôb vykoná na základe žiadosti, a to
bez zbytočného odkladu, ihneď po tom čo vyhodnotí, že žiadosť dotknutej osoby je dôvodná.
UPOZORNENIE
Ako Prevádzkovateľ za účelom maximálnej ochrany Vašich osobných údajov sme dospeli
k prijatiu primeraných organizačných, personálnych a technických opatrení. Našim cieľom je
v čo najväčšej miere zabrániť, poprípade zabezpečiť zníženie rizika úniku, zverejnenia,
zneužitia alebo iného použitia Vašich osobných údajov. V prípade, že bz nastala skutočnosť,
ktorá by pravdepodobne mohla viesť alebo povedie k vysokému riziku pre práva a slobody
fyzických osôb, ako dotknutá osoba budete bezodkladne o tejto skutočnosti informovaná,
kontaktovaná. ( čl. 34 Nariadenia)
Požadujeme od Vás ako od osoby dotknutej, v záujme zachovania zásad spracovávania
osobných údajov, ktoré ustanovuje Nariadenie ale aj zákon a to najmä zásady minimalizácie
osobných údajov, iba tie osobné údaje, ktoré sú nevyhnutnou zákonnou alebo zmluvnou
požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracovávania. Zároveň Vás upozorňujeme, že
neposkytnutie týchto povinných údajov nevyhnutných na uzatvorenie zmluvy môže mať za
následok neuzavretie zmluvného vzťahu.
Prevádzkovateľ týmto zároveň informuje, že v zmysle § 21 zákona NR SR č. 18/2018
Z.z. dotknutá osoba má právo získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa
spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. Ak prevádzkovateľ takéto osobné údaje
spracúva, dotknutá osoba má právo získať prístup k týmto osobným údajom a
GDPR
5
informácie o:
a) účele spracúvania osobných údajov,
b) kategórii spracúvaných osobných údajov,
c) identifikácii príjemcu alebo o kategórii príjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné
údaje poskytnuté, najmä o príjemcovi v tretej krajine alebo o medzinárodnej organizácii,
ak je to možné,
d) dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériách jej
určenia,
e) práve požadovať od prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej
osoby, ich vymazanie alebo obmedzenie ich spracúvania, alebo o práve namietať
spracúvanie osobných údajov,
f) práve podať návrh na začatie konania podľa § 100,
g) zdroji osobných údajov, ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby,
h) existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania podľa § 28
ods. 1 a 4; v týchto prípadoch poskytne prevádzkovateľ dotknutej osobe informácie najmä
o použitom postupe, ako aj o význame a predpokladaných dôsledkoch takého spracúvania
osobných údajov pre dotknutú osobu.
Dotknutá osoba má právo byť informovaná o primeraných zárukách týkajúcich sa prenosu
podľa § 48 ods. 2 až 4, ak sa osobné údaje prenášajú do tretej krajiny alebo medzinárodnej
organizácii.
POMENOVANIE A ÚČEL SPRACOVÁVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV A ÚDAJE
O TÝCHTO ÚČELOCH
Prevádzkovateľ prijal primerané personálne, technické a organizačné opatrenia a to hlavne
vo forme:
Zabezpečenia trvalej dôvernosti, dostupnosti, integrity a odolnosti systémov spracovávania
a služieb
Procesu pravidelného testovania hodnotenia a posudzovania účinnosti organizačných
a technických opatrení slúžiacich k zaisteniu bezpečnosti spracúvania
GDPR
6
Schopnosti včas zabezpečiť obnovu dostupnosti osobných údajov a tiež prístup k nim a to
v prípade technického alebo fyzického incidentu
EVIDENCIA REKLAMÁCIÍ
Účel spracúvania osobných údajov: Osobné údaje v danej agende sa spracúvajú za účelom
vybavenia priebehu reklamácie, vzhľadom na zákonné právo klienta, ak prevádzkovateľ
klientovi dodal tovar alebo službu. V rámci účelu sa jednotlivé reklamácie zaznamenávajú do
evidencie, tzv. knihy reklamácií. Následne po zaznamenaní sa reklamácia vybavuje
v stanovených lehotách.
Názov IS Evidencia reklamácií
Právny základ Plnenie zákonných povinností prevádzkovateľa
vyplývajúcich z osobitných právnych predpisov
najmä:
Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení
neskorších predpisov,
Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení
neskorších predpisov,
Zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady
č.372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov zmluvy uzatvorené v zmysle vyššie
uvedených právnych predpisov.
Kategórie príjemcov zamestnanci prevádzkovateľa
orgány štátnej správy, verejnej moci a verejnej
správy podľa príslušných právnych predpisov,
poverení zamestnanci
Kategórie dotknutých osôb Zákazník prevádzkovateľa uplatňujúci si svoje
právo na reklamáciu
Kategórie osobných údajov meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu alebo
pobytu, kontaktné údaje, číslo účtu
Lehoty na vymazanie osobných údajov 5 rokov
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na
začatie konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov je zákonnou
požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
GDPR
7
UPLATŇOVANIE PRÁV DOTKNUTÝCH OSÔB
Účel spracúvania osobných údajov: Účelom spracúvania osobných údajov v rámci
predmetnej agendy je vybavovanie žiadostí fyzických osôb smerujúcich k uplatňovaniu ich
práv ako dotknutých osôb v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ)
2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe
takýchto údajov.
Názov IS Uplatňovanie práv dotknutých osôb
Právny základ Čl. 15 až 22 a 34 Nariadenia Európskeho
parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane
fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov
a o voľnom pohybe takýchto údajov
Kategórie príjemcov orgány štátnej správy, verejnej moci a verejnej
správy podľa príslušných právnych predpisov,
poverení zamestnanci
Kategórie dotknutých osôb fyzická osoba, ktorá sa ako dotknutá osoba
v rámci prevádzkovateľom vymedzených účelov
obráti so žiadosťou uplatniť svoje práva
Kategórie osobných údajov titul, meno a priezvisko, adresa, bydlisko,
kontaktné údaje, údaje z príslušného
informačného systému, ktorého sa žiadosť
o uplatnenie práv týka, ďalšie údaje nevyhnutné
na vybavenie žiadosti o uplatnenie práv-
Lehoty na vymazanie osobných údajov 1 rok odo dňa vybavenia žiadosti
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na
začatie konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov nie je zákonnou
požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
EVIDENCIA KLIENTOV
Účel spracúvania: V danom informačnom systéme dochádza k spracúvaniu osobných údajov
fyzických osôb a to klientov ako registrovaných klientov pri objednávke tovarov a služieb,
ktoré poskytuje poskytovateľ a to za účelom vedenia evidencie jednotlivých klientov
a zoznamov kontaktov.
Názov informačného systému Evidencia klientov
Právny základ Súhlas dotknutej osoby podľa článku 6 ods. 1
GDPR
8
písm. a) Nariadenia a zákona o ochrane osobných
údajov.
Zároveň dotknutá osoba má právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať.
Odvolanie súhlasu nemá žiaden vplyv na
zákonnosť daného spracúvania vychádzajúceho zo
súhlasu pred jeho odvolaním.
Kategórie príjemcov Orgány štátnej správy, verejnej moci a verejnej
správy podľa príslušných právnych predpisov
-poverení zamestnanci
Kategórie dotknutých osôb Fyzické osoby – klienti
Kategórie osobných údajov Titul, meno, priezvisko
e-mailová adresa, telefónne číslo
adresa
Lehoty na vymazanie osobných údajov Evidencia klientov 5 rokov
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na
začatie konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov nie je zákonnou
požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
IDENTIFIKÁCIA KLIENTA
Účel spracúvania: V rámci predmetnej agendy účelom spracúvania osobných údajov je
plnenie povinnosti povinnej osoby a to vyplývajúcich zo zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane
pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a ochrane pred financovaním terorizmu
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Účelom je najmä
splniť v rámci zákona povinnosť identifikovať klienta a overiť identifikáciu podľa §7, §8 a §10.
Prevádzkovateľ je povinný k identifikácii pristúpiť aj v rámci uskutočňovania predzmluvných
vzťahov, teda pred samotným uzatvorením obchodného vzťahu.
Vzhľadom na účel pre naplnenie týchto povinností prevádzkovateľ je oprávnený priamo
požiadať fyzickú osobu klienta, aby predložila doklad totožnosti, alebo inak dostatočne
preukázala totožnosť aj preukázanie totožnosti prostredníctvom Technických zariadení.
Názov informačného systému Identifikácia klienta
Právny základ Zákon č. 297/2008 Z. y. o ochrane pred
legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a ochrane
pred financovaním terorizmu a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov
GDPR
9
Kategórie príjemcov Poverení zamestnanci
Kategórie dotknutých osôb Fyzické osoby – Klienti prevádzkovateľa, osoby
v mene prevádzkovateľa konajúce( v prípade aj je
klient právnickou osobou )
Kategórie osobných údajov Titul meno priezvisko adresa rodné číslo, dátum
narodenia, druh a číslo dokladu totožnosti, adresa
miesta podnikania, štátna príslušnosť
Lehoty na vymazanie osobných údajov 5 rokov od skončenia zmluvného vzťahu
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na
začatie konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov nie je zákonnou
požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
PRENÁJOM ČISTIACEJ TECHNIKY
Účel spracúvania: V predmetnom informačnom systéme dochádza k spracovávaniu
osobných a fakturačných údajov FO, FO – podnikateľov a PO na základe potvrdenia
o prevzatí stroja.
Názov IS Prenájom čistiacej techniky
Právny základ súhlas dotknutej osoby
Kategórie dotknutých osôb zmluvná strana – Právnická osoba
v zastúpení fyzickou osobou
FO a FO – podnikateľ
Kategórie osobných údajov Titul, meno, priezvisko, adresa, číslo
občianskeho preukazu, telefonický kontakt,
podpis osoby zodpovednej – FO
Fakturačné údaje
Lehoty na vymazanie osobných údajov 1 rok
Kategórie príjemcov Poverení zamestnanci
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na
začatie konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov nie je zákonnou
požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
GDPR
10
GPS STROJA ČISTIACEJ TECHNIKY
Účel spracúvania osobných údajov: Účelom spracúvania osobných údajov v rámci
predmetnej agendy je sledovanie polohy stroja čistiacej techniky prostredníctvom GPS
lokalizátora. Polohu stroja môže sledovať jedine konateľ spoločnosti prostredníctvom
aplikácie na mobilnom telefóne.
Názov IS GPS stroja čistiacej techniky
Právny základ Oprávnený záujem v zmysle článku 6 ods. 1
písm. f) Nariadenia. Oprávnený záujem
prevádzkovateľa podložený testom
proporcionality v zmysle §42 zák. 18/2018 Z.
z.
Hlavným oprávneným záujmom je
zabezpečenie ochrana majetku/
strojov/čistiacej techniky a zjednodušenie
dopátrania sa polohy daného zariadenia pri
možnom odcudzení,
Kategórie príjemcov Poverení zamestnanci
Orgány verejnej moci podľa príslušných
právnych predpisov ( súd, orgány činné
v trestnom konaní, Poisťovne, poverení
zamestnanci
Kategórie dotknutých osôb Klient prevádzkovateľa – nájomca čistiacej
techniky
Kategórie osobných údajov Poloha stroja, údaje o osobe, ktorá si stroj
čistiacej techniky prenajala podľa potvrdenia
o prevzatí stroja
Lehoty na vymazanie osobných údajov Po dobu trvania nájomného vzťahu
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na
začatie konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov nie je zákonnou
požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
GDPR
11
SMS HODNOTENIE SPOKOJNOSTI A NEWSLETTER
Prevádzkovateľ prijal primerané personálne, technické a organizačné opatrenia a to hlavne
vo forme:
Zabezpečenia trvalej dôvernosti, dostupnosti, integrity a odolnosti systémov spracovávania
a služieb
Procesu pravidelného testovania hodnotenia a posudzovania účinnosti organizačných
a technických opatrení slúžiacich k zaisteniu bezpečnosti spracúvania
Schopnosti včas zabezpečiť obnovu dostupnosti osobných údajov a tiež prístup k nim a to
v prípade technického alebo fyzického incidentu
Účel spracúvania: V danom informačnom systéme dochádza k spracúvaniu osobných údajov
fyzických osôb a právnických osôb a to konkrétne telefonických kontaktov za účelom
rozosielania newsletterov a odkazov na linky pre budúce hodnotenie spokojnosti zákazníka.
Názov informačného systému Sms hodnotenie spokojnosti a newsletter
Právny základ Súhlas dotknutej osoby podľa článku 6 ods. 1
písm. a) Nariadenia a zákona o ochrane osobných
údajov.
Zároveň dotknutá osoba má právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať.
Odvolanie súhlasu nemá žiaden vplyv na
zákonnosť daného spracúvania vychádzajúceho zo
súhlasu pred jeho odvolaním.
Kategórie príjemcov poverení zamestnanci
Kategórie dotknutých osôb Klienti :Fyzické osoby , Právnické osoby
Kategórie osobných údajov Telefonický kontakt
Lehoty na vymazanie osobných údajov 5 rokov, bezodkladne po odvolaní súhlasu
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na
začatie konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov nie je zákonnou
požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
Uchádzači o zamestnanie
INFORMAČNÁ POVINNOSŤ PREVÁDZKOVATEĽA
Podľa čl. 14 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických
osôb pri spracovávaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len
„Nariadenie“) v súlade s §19 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len
„zákon“)
PREVÁDZKOVATEĽ
Obchodné meno: TEPER Slovakia s.r.o.
Sídlo: Kaštieľna 52/21, 040 15 Košice
IČO: 53761359
Zapísaný na Obchodný register Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 51477/V
Kontaktné údaje prevádzkovateľa:
Kontaktná osoba: Barnabáš Kavka
+421 902 561 165 teper@teper.sk
Kaštieľna 52/21, 040 15 Košice
DOVOĽUJEME SI VÁS UPOVEDOMIŤ
O skutočnosti, že spracovávame ako prevádzkovateľ Vaše osobné údaje za účelom
vedenia databázy uchádzačov o zamestnanie, ktoré ste nám neposkytli ako dotknutá osoba
Vy priamo, ale pochádzajú od konkrétneho zdroja.
Účel spracovávania predstavuje dôvod, pre ktorý sa Vaše osobné údaje spracovávajú
v našom informačnom systéme na presne stanovenom a určenom právnom základe, ktorý
predstavuje Váš súhlas dotknutej osoby podľa článku 6 ods. 1 písm. a.) Nariadenia. Účel je
konkrétne určený, oprávnený a výslovne uvedený, pričom pri spracovávaní osobných údajov
dotknutých osôb dodržiavame zásadu zákonnosti podľa článku 6 a 9 Nariadenia.
Právo odvolať svoj súhlas ako dotknutá osoba máte kedykoľvek. Odvolanie súhlasu ale pri
tom nemá vplyv na zákonnosť spracovávania osobných údajov vychádzajúceho zo súhlasu
pred jeho odvolaním.
Kategórie dotknutých osobných údajov Údaje nachádzajúce sa v životopise,
v motivačnom liste
Zdroj pôvodu osobných údajov www.profesia.sk
www.kariera.sk
www.istp.sk
iný portál
Doba uchovávania osobných údajov 1 rok odo dňa zaradenia do databázy
Kategórie príjemcov osobných údajov,
príjemcovia
Nami poverení naši zamestnanci
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas
kedykoľvek odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na
začatie konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov nie je zákonnou
požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
Uplatňovanie práv a dotknutej osoby
1
Žiadosť dotknutej osoby na uplatnenie jej práv
v zmysle článku 15 až 22 Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 (ďalej len
Nariadenie EÚ alebo GDPR)
PREVÁDZKOVATEĽ
Obchodné meno: TEPER Slovakia s.r.o.
Sídlo: Kaštieľna 52/21, 040 15 Košice
IČO: 53761359
Zapísaný na Obchodný register Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 51477/V
Kontaktné údaje prevádzkovateľa:
Kontaktná osoba: Barnabáš Kavka
+421 902 561 165 teper@teper.sk
Kaštieľna 52/21, 040 15 Košice
Žiadateľ (dotknutá osoba):
titul, meno a priezvisko: ……………………………………………………..
dátum narodenia: ……………………………………………………………..
korešpondenčná adresa ……………………………………………………..
e-mailová adresa: ……………………………………………………………..
Status dotknutej osoby voči prevádzkovateľovi: (vyznačiť)
☐ dodávateľ/obchodný partner/návštevník
☐ iná fyzická osoba
☐ zamestnanec ☐ bývalý zamestnanec
☐ zamestnanec pracujúci na „Dohodu“ ☐ uchádzač o zamestnanie
(Prevádzkovateľ môže požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na
potvrdenie totožnosti dotknutej osoby, ak má oprávnené pochybnosti o totožnosti fyzickej
osoby, ktorá túto žiadosť podáva. Ak prevádzkovateľ preukáže, že dotknutú osobu nie je
schopný identifikovať, môže v súlade s čl. 11 ods. 2 Nariadenia GDPR odmietnuť konať na
základe tejto žiadosti pri výkone práv dotknutej osoby.)
2
Požadovaný spôsob vybavenia žiadosti: (vyznačiť)
☐ v listinnej forme ☐ e-mailom ☐ ústne (ak je to
možné)
(Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť žiadateľovi informácie v listinnej alebo elektronickej
podobe, spravidla v rovnakej podobe, v akej bola podaná žiadosť. Ak o to žiadateľ požiada,
informácie môže prevádzkovateľ poskytnúť aj ústne, ak žiadateľ preukáže svoju totožnosť
iným spôsobom.)
Právo, ktoré si v zmysle GDPR dotknutá osoba svojou žiadosťou uplatňuje: (vyznačiť)
☐ prístup k osobným údajom (článok 15 GDPR) (Prístup nesmie mať nepriaznivé dôsledky na
práva iných fyzických osôb.)
☐ oprava a doplnenie osobných údajov (článok 16 GDPR)
☐ výmaz osobných údajov, tzv. právo na zabudnutie) (článok 17 GDPR)
(Zverejnených/nepotrebných/spracúvaných nezákonne, údaje priameho marketingu; po
odvolaní súhlasu na spracovanie, ak neexistuje iný právny základ spracúvania; neuplatňuje sa
pri údajoch spracúvaných pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
spracúvaných na účel archivácie, vedecký/štatistický účel, na uplatnenie práva na slobodu
prejavu a práva na informácie, na preukazovanie a uplatňovanie právnych nárokov.)
☐ obmedzenie spracúvania osobných údajov (článok 18 GDPR) (Počas opravy nesprávnych
údajov, počas overenia či pri spracúvaní pri výkone verejnej moci/na základe oprávnených
záujmov prevádzkovateľa neprevažujú záujmy dotknutej osoby, ak dotknutá osoba namieta
výmaz údajov a požaduje ho nahradiť obmedzením spracúvania, ak prevádzkovateľ údaje už
nepotrebuje a potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku.)
☐ prenesenie osobných údajov spracúvaných automatizovanými prostriedkami (článok 20
GDPR) (Pri spracúvaní údajov na základe súhlasu dotknutej osoby/zmluvy medzi
prevádzkovateľom a dotknutou osobou; neuplatňuje sa pri údajoch spracúvaných pri výkone
verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi.)
☐ namietanie spracúvania osobných údajov (článok 21 GDPR) (Pri spracúvaní na základe čl.
6 ods. 1 písm. e) alebo písm. f) Nariadenia GDPR t. j. pre potreby verejného záujmu/výkonu
verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi/oprávnených záujmov prevádzkovateľa, ak bude
pokračovať v spracúvaní, poskytne odôvodnenie;
☐ automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania (článok 22 GDPR)
3
Upresnenie údajov k uplatňovanému právu a žiadosti:
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………..
Poskytnutie informácií dotknutej osobe podľa článku 13 GDPR:
Právnym základom pre spracúvanie osobných údajov získaných od žiadateľa a uvedených v
tejto žiadosti je GDPR a zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“). Prevádzkovateľ tieto
údaje uchováva po dobu trvania účelu spracovania a po dobu trvania päť rokov.
Účelom spracúvania týchto údajov je evidencia a vybavenie žiadosti dotknutej osoby na
uplatnenie jej práv v súlade s platnou legislatívou. Prevádzkovateľ má v súlade so Zákonom
určenú zodpovednú osobu poverenú dohľadom nad ochranou osobných údajov.
Príjemcami osobných údajov v súlade s týmto účelom sú prevádzkovateľ, dotknutá osoba,
prípadne Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, voči ktorému má
prevádzkovateľ oznamovaciu povinnosť a príjemcovia, ktorým je prevádzkovateľ povinný v
zmysle článku 19 GDPR oznámiť opravu/vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie
spracúvania osobných údajov.
Dotknutá osoba má právo na poskytnutie informácie, právo na prístup k osobným údajom,
právo na opravu a má právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 Zákona. Bližšie
informácie o právach dotknutej osoby sú uvedené v Zákone
Prevádzkovateľ môže obmedziť rozsah práv dotknutej osoby v zmysle článku 23 GDPR, ak je
takéto obmedzenie ustanovené s cieľom zaistiť najmä ochranu práv dotknutej osoby alebo
iných osôb a uplatnenie vymáhania občianskoprávnych nárokov. Dotknutá osoba/žiadateľ
prehlasuje, že sa s týmito informáciami, ktoré jej prevádzkovateľ poskytol oboznámila pred
odoslaním formulára „Žiadosť dotknutej osoby na uplatnenie jej práv“ podľa Zákona.
……………………………………………………..
Dátum a vlastnoručný podpis dotknutej osoby alebo
jej zákonného zástupcu, ak sa jedná o dieťa do 16 rokov
Zodpovedná osoba a kontrolný orgán
Zodpovedná osoba v zmysle § 44 zák. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov
PREVÁDZKOVATEĽ
Obchodné meno: TEPER Slovakia s.r.o.
Sídlo: Kaštieľna 52/21, 040 15 Košice
IČO: 53761359
Zapísaný na Obchodný register Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 51477/V
Kontaktné údaje prevádzkovateľa:
Kontaktná osoba: Barnabáš Kavka
+421 902 561 165 teper@teper.sk
Kaštieľna 52/21, 040 15 Košice
V zmysle §46 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov, zodpovedná osoba najmä:
a) poskytuje informácie a poradenstvo prevádzkovateľovi alebo sprostredkovateľovi a
zamestnancom, ktorí vykonávajú spracúvanie osobných údajov, o ich povinnostiach podľa
tohto zákona, osobitných predpisov alebo medzinárodných zmlúv, ktorými je Slovenská
republika viazaná, týkajúcich sa ochrany osobných údajov,
b) monitoruje súlad s týmto zákonom, osobitnými predpismi alebo medzinárodnými
zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, týkajúcimi sa ochrany osobných údajov a s
pravidlami prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľa súvisiacimi s ochranou osobných údajov
vrátane rozdelenia povinností, zvyšovania povedomia a odbornej prípravy osôb, ktoré sú
zapojené do spracovateľských operácií a súvisiacich auditov ochrany osobných údajov,
c) poskytuje na požiadanie poradenstvo, ak ide o posúdenie vplyvu na ochranu osobných
údajov a monitorovanie jeho vykonávania podľa § 42, d) spolupracuje s úradom pri plnení
svojich úloh, e) plní úlohy kontaktného miesta pre úrad v súvislosti s otázkami týkajúcimi sa
spracúvania osobných údajov vrátane predchádzajúcej konzultácie podľa § 43 a podľa
potreby aj konzultácie v iných veciach.
Kontaktné údaje Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky
Adresa: Hraničná 12, 820 07, Bratislava 27, Slovenská republika, IČO: 36 064 220
Podateľna: pondelok – štvrtok: 8:00 – 15:00 a piatok: 8:00 – 14:00 h
Telefonické konzultácie v oblasti ochrany osobných údajov: Utorok a Štvrtok od 8:00 do 12:00 +421
2 323 132 20
Sekretariát predsedu úradu: +421 2 323 132 11
Sekretariát úradu: +421 2 323 132 14, Fax: +421 2 323 132 34
Hovorca: mobil: 0910 985 794, e-mail: hovorca@pdp.gov.sk
E-mail: všeobecne: statny.dozor@pdp.gov.sk
pre poskytovanie informácií podľa zákona č. 211/2000 Z. z.: info@pdp.gov.sk
webové sídlo: webmaster@pdp.gov.sk
na podávanie žiadostí o poskytnutie informácie podľa zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom
prístupe k informáciám využite on-line formulár.
emailová adresa, prostredníctvom ktorej Vám bude Úrad poskytovať poradenstvo v oblasti ochrany
osobných údajov. Je určená pre deti, mládež, študentov, učiteľov, rodičov, ktorí majú podozrenie, že
ich osobné údaje boli zneužité: ochrana@pdp.gov.sk